afgekeurde recensies

  • Poort van Assen

    Let op: als je gasten via jouw wifi in de zaak een recensie schrijven wordt die recensie sowieso verwijdert omdat het frauduleus zou zijn!!!!!!! Dit kostte ons een aantal toprecensies!!! Dit is echt balen!!!!

  • Tom-Eric

    Dit klopt. Het is voor ons onmogelijk om te valideren of het een gast is die een recensie schrijft of een werknemer van het restaurant als het afkomt van het bedrijfsnetwerk. Daarom raden we mensen altijd aan om van thuis de recensie te schrijven.

    Overigens mailen we gasten meestal wel bij twijfel en vragen we ze of ze de recensie nog eens willen plaatsen vanaf hun thuisnetwerk.

  • paul

    wat een onzin dat moet veranderen ,het is niet meer dan normaal dat mensen willen ter plekken een recentie schrijven !Vooral toeristen dat geen internet hebben tijdens de vakantie ! eet.nu moet echt deze systeem opheven en klanten toelaten een recentie platsen met een netwerk dat beschikbaar is .

  • Tom-Eric

    Ik snap dat het vervelend is, maar een substantieel deel van de recensies wordt door restaurateurs zelf geschreven. Als we dit zouden toelaten dan kan een restaurateur elke dag een positieve recensie bij zichzelf schrijven zonder dat wij er iets aan kunnen doen.

    Wellicht dat we er in de toekomst een goede oplossing voor vinden. We denken er vaak over na en praten er vaak over op de technische afdeling, maar we hebben nog geen goede oplossing gevonden.

  • Arnaud De Klerk

    En zelfs dan ondervang je het nooit helemaal. Want eerlijk gezegd denk ik dat deze recensie: https://www.eet.nu/recensies/1314820 ook van de eigenaar is. Ik vermoed dat hij vanuit zijn thuis adres of een van zijn andere bedrijven (housecareservices bv) zijn recensies doet.

    Geen enkele recensie op eet.nu behalve die van mij. Ook op Iens.nl sinds afgelopen september geen enkele recensie. En nu ineens op beide sites na mijn recensie een zeer positieve recensie op beide websites. Net iets te veel toeval. Maar hard maken kan ik het natuurlijk niet.

  • Tom-Eric

    Er is aan onze kant niets verdachts aan die recensie, maar bij twijfel nemen we altijd even contact op met de recensent, dus dat zullen we nu ook doen 😉.

  • Arnaud De Klerk

    En toen was hij weg...

  • Tom-Eric

    Ja, als er na 7 dagen geen reactie is van de recensent dan halen we de recensie altijd weg. Dat is in dit geval gebeurt.

  • Arnaud De Klerk

    Misschien ben ik wel heel achterdochtig, maar een fake inbox controleert men waarschijnlijk niet zo vaak.

  • Tom-Eric

    Dat klopt, dat is ook waarom we de regel hebben. Maar er zijn ook weleens mensen die na 2 weken reageren omdat ze bijvoorbeeld op vakantie zijn geweest enzo.

  • jeannette

    Hoe kan het zijn , dat je als restaurant al vele maanden op een 8.7 staat , je ineens uit het niets, zonder nieuwe recensie op een 8.6 staat??? Dit is in het verleden al eens eerder gebeurd. Graag uw feedback.!!!

  • Tom-Eric

    Recensies van een lange tijd geleden tellen minder zwaar mee dan recensies die recenter geplaatst zijn. Dit gebeurt in stapjes; 1-3 maanden telt voor 100% mee, 3-6 maanden oud telt voor 80% mee, 6-12 maanden oud telt voor 60% mee, 1-2 jaar oud telt voor 30% mee en alles ouder dan dat telt maar voor 10% mee.

    Het kan dus dat een recensie net in een volgende leeftijdscategorie terecht komt, daardoor minder zwaar meetelt en het eindcijfer van het restaurant verandert.

    Buiten deze dingen kan het ook altijd zijn dat we de algoritmes tweaken waardoor (alle) eindcijfers veranderen, dat een recensent over een bepaalde grens heenkomt qua recensies waardoor hun recensies zwaarder meetellen (een recensie van Adriaan of Arnaud telt bijvoorbeeld zwaarder mee dan een recensie van iemand die nooit eerder een recensie heeft geschreven), etc.

  • Ellis en Jason Krijger

    Voor de tweede keer een hele vage advertentie-achtige, slecht Engels geschreven recensie ontvangen. Wederom afkeuren/verwijderen aub. Mvg Bistro Mama's Vollen Pot Harderwijk.

  • Tom-Eric

    Ah, helaas was die door het spamfilter heen geglipt. Ik heb hem verwijderd.

  • Arnaud De Klerk

    Misschien ook wat recensies om naar te kijken:

    Niet gegeten, wel cijfers voor eten e.d.: https://www.eet.nu/recensies/1322103
    Recensie op basis van video: https://www.eet.nu/recensies/1322099
    Taalgebruik: https://www.eet.nu/recensies/1322220
    Melding dat men ziek was van het eten: https://www.eet.nu/recensies/1321811
    Geen onderbouwing: https://www.eet.nu/recensies/1321724

    Misschien is het een idee om in de toekomst recensies met een cijfer onder de 2 in een wachtrij te plaatsen en deze eerst te bekijken voor ze op de site komen?

  • An

    Dat klopt! Die recensies zijn afgelopen weekend geschreven en moesten dus inderdaad nog de handmatige controle passeren :-) Dit is inmiddels gebeurd en de recensies zijn verwijderd of aangepast.

    In principe zijn alle recensies meteen zichtbaar, op voorwaarde dat ze niet als "onbetrouwbaar" worden aangeduid door onze automatische controles. Vervolgens worden ze handmatig door ons nagekeken en al dan niet verwijderd of aangepast. Vandaar dat de recensies die je opgaf al zichtbaar waren.

    Het idee van een wachtrij is intern al eens besproken, maar omwille van de objectiviteit zouden we die regel dan ook moeten toepassen op recensies met een 8 of hoger. Dat zou betekenen dat veel recensies in een wachtrij komen te staan, terwijl het algemene idee is dat bezoekers het liefst een recensie plaatsen die meteen zichtbaar is. Vandaar de keuze om niet te werken met een wachtrij, maar dus wel met die automatische controles, gevolgd door de handmatige. Bij de handmatige controles worden overigens ook eerst de recensies met een laag karma gekeurd (dat karma wordt op basis van een aantal factoren berekend, waaronder het bestaan van een account, andere recensies van die bezoeker, taalgebruik,...), zodat recensies die niet aan de richtlijnen voldoen, wat sneller worden opgepakt.

  • Arnaud De Klerk

    Okidoki, bedankt voor de uitleg! :)

  • Arnaud De Klerk

    Overigens wel triest als je als eigenaar van een horecazaak er voor kiest om zelf recensies te plaatsen of je vrienden en familie vraagt dit te doen in plaats van je kwaliteit te verbeteren.
    Zoals ik hier boven al aangaf vermoedde ik dat de eigenaar van Thai Delicious zelf de hierboven verwijderde recensie geschreven had, op Iens maakt hij het nog bonter. Ineens een flinke stijging in positieve recensies, waarbij er zelf eentje al aangeeft een bekende te zijn. Foei Thai Delicious...

  • Jenny Bloemendaal

    Ik heb gisteren een recensie geplaatst die ik verwijderd wil hebben. Dit betreft de recensie over T Rex in putten. Hoe kan ik deze laten verwijderen?

  • Tom-Eric

    Ik heb de recensie voor je verwijderd Jenny.

Volg deze dialoog via e-mail

Onderwerpen

Markdown

Om opmaak toe te voegen aan een topic of reactie kan je gebruik maken van Markdown.