verwijdering

  • Maria

    waarom zijn er afgelopen week twee recenties verwijderd van mijn site

    gr. marja de kleine

  • Tom-Eric

    Hallo Maria,

    Al onze recensies worden gecontroleerd op fraude en of ze aan onze regels voldoen. Als dit niet het geval is verwijderen we de recensie en nemen we contact op met de schrijver om uit te leggen wat ze moeten verbeteren om de recensie aan onze richtlijnen te laten voldoen.

    Alle afgekeurde recensies verschijnen tevens in ons redactie logboek inclusief de reden van afkeur, zodat bezoekers kunnen controleren of we recensies om de juiste reden afkeuren.

  • Gerard

    Wellicht dat dit nog gaat komen. Heel dat logboek kan nog wel wat liefde gebruiken. Nu zijn we even met andere dingen bezig. Binnenkort komt er iets heel leuks bij Eet.nu!

  • Tom-Eric

    Jep, Gerard had het over onze vernieuwde zoekmachine waarmee je ook door menukaarten en recensies zoekt ;-).

  • RJ

    Bij nader inzien wil ik mijn recensie verwijderen.

    Ik blijf onherroepelijk achter mijn reactie, echter zojuist werd ik gebeld door het restaurant.

    Heeft zijn kant van het verhaal uitgelegd, waarbij wederom mijn kant van het verhaal, zoals ik dit beleefde niet echt er toe doet.

    Thuis overleg gepleegd, gaarne bericht verwijderen!

  • Mohammed

    graag bericht verwijderen

  • A. G. A. Roesingh

    Geachte, ik heb getracht een beoordeling te plaatsen over een restaurant. Deze is echter verwijderd. Ik begrijp niet waarom. Taalgebruik, etc. is volgens mij correct geweest en de bedoeling lijkt mij dat je jouw ervaring op dit platform kunt delen! Goed of slecht! Een slechte ( of goede ) beoordeling verwijderen lijkt mij geen goede zaak.

  • A. G. A. Roesingh

    Ontdekt! Afkeuring door verschillende namen komt door gebruikmaking van één en dezelfde hotmail door mijzelf en mijn vrouw. Lijkt mij niet frauduleus... Onze ergernis en frustratie over het restaurant was zo groot dat wij beide graag commentaar wilden leveren. Ik zal trachten nieuwe te plaatsen.

  • Rob

    Zouden jullie als redactie eens kunnen kijken naar een aantal zeer dubieuze recensies over Restaurant Silvesters in Sittard. Hier staan echt een paar recensies tussen die volledig uit de toon vallen en er voor zorgen dat dit restaurant zelfs een onvoldoende scoort. Deze recensies lijken meer op laster dan dat dit een echte reële weergaven van een bezoek is.

    Dit komt de geloofwaardigheid van eet.nu zeker niet ten goede, vooral omdat juist dit restaurant door andere media (lekker, michelin, gaultmillau) en restaurant websites als beste uit de bus komt van Sittard en omgeving.

  • An

    @RJ en @Gert-Jan: ook nog even via deze weg bevestiging dat jullie recensies inmiddels verwijderd zijn

    @A. G. A. Roesingh: we hebben jouw nieuwe recensie gezien en goedgekeurd. Deze is nu zichtbaar bij Zonnig Zuid in Egmond aan Zee https://www.eet.nu/recensies/1160895

    @Rob: bedankt voor de tip. We hebben de recensies bij Silvester's in Sittard nogmaals doorgenomen en er was er inderdaad eentje bij waarvan we de echtheid niet konden verifiëren. De andere negatieve recensies dateren van vóór 2014, worden niet aan elkaar gelinkt en vertonen verder geen verdachte elementen.

  • h.hessels

    eet .nu moet recensies beter screenen aan de hand van hun eigen richtlijnen alvorens iets geplaatst wordt

  • Tom-Eric

    @H.Schalk: Ik neem aan dat dit gaat over de laatste recensie bij het restaurant "De Brekken". Deze recensie is gecontroleerd door onze redactie en voldoet aan onze richtlijnen.

  • Rob

    Jullie zouden eens de recensies van The Duchess in Sittard kritisch moeten bekijken. Overdreven positief en bijna allemaal van recensenten die niet eerder iets geplaatst hebben. Zodoende niet echt een betrouwbaar beeld.

  • Tom-Eric

    @Rob; we bekijken alle recensies natuurlijk kritisch, dus ook die van The Duchess in Sittard.

    Toevallig is het een restaurant waar onze eigen werknemers ook vaak eten en recensies over geschreven hebben en persoonlijk vind ik de verhalen uit de recensies exact overeenkomen met onze eigen ervaringen.

    Een verklaring waarom je veel recensies ziet van mensen die niet veel andere recensies hebben geschreven:


    1. The Duchess is al heel vroeg begonnen met het vragen aan gasten om na hun bezoek een recensie te schrijven. Ze hebben hiervoor ook een aantal speciale Eet.nu visitekaartjes voor weggegeven. Deze visitekaartjes bieden zijn voor alle restaurants beschikbaar trouwens.

    2. The Duchess gebruikt het Eet.nu reserveersysteem en heeft dit ook op hun site geïmplementeerd. Elke reservering die geplaatst wordt krijgt van ons een follow-up mail de dag na het etentje met de vraag om een recensie achter te laten.

    The Duchess is hierin dus ook geen uitzondering, en de mogelijkheden die ze benutten zijn voor alle restaurants toegankelijk.

  • Rob

    En twee recensies van dezelfde persoon binnen drie weken met twee keer de maximale score, is dus ook gewoon mogelijk?

    The Duchess kan een prima restaurant zijn en prima als ze hoge waarderingen krijgen, maar de opbouw van de recensies, geeft simpelweg geen vertrouwen in de betrouwbaarheid van de extreem hoge waarderingen.

    Ik vind dit gewoon jammer en een ander systeem hieromtrent zou van Eet.nu een meer geloofwaardige website kunnen maken. Puur opbouwend bedoelt trouwens. Ik heb al heel wat recensieregels getypt op eet.nu en dat zal ik ook wel blijven doen, maar soms is de betrouwbaarheid in het geding.

  • Tom-Eric

    Vroeger deden we dubbele recensies verwijderen, maar er waren een aantal gebruikers die vaker hun mening achterlaten bij hetzelfde restaurant dus hebben we ons beleid aangepast.

    Als een gebruiker een nieuwe recensie plaatst bij hetzelfde restaurant, dan tellen alleen de cijfers van de nieuwste recensie mee en worden de oudere recensies weggehaald bij het restaurant en alleen nog maar getoond op de pagina van die nieuwe recensie. Dit is in onze ogen de meest eerlijke oplossing voor het restaurant, de schrijver en de lezers van de recensies.

    Ik snap dat het onbetrouwbaar is als een restaurant alleen maar goede recensies heeft, we hebben hier in het verleden ook over geschreven op onze blog en we gebruiken het ook vaak in onze gesprekken met restaurateurs als ze klagen over een slechte recensie; het hebben van een slechte recensie maakt de rest van de ervaringen betrouwbaarder.

    Helaas (😉) heeft The Duchess het gewoon te goed gedaan waardoor er nog geen slechte ervaringen geplaatst zijn.

  • Arnaud de Klerk

    Tja... Dan is er maar een optie: Rob zal er zelf moeten gaan eten en "hopen" op een miskleun. Anders komt er nog zo'n goede recensie bij ;-)

Volg deze dialoog via e-mail

Markdown

Om opmaak toe te voegen aan een topic of reactie kan je gebruik maken van Markdown.