Films
-
Leuke of goede films en series
-
ontroerend: Any Day Now
-
goede Nederlandse film: Spijt!
-
Leuke film over eten: Comme un chef
-
Ik heb pas Jiro Dreams of Sushi gekeken. Het is een documentaire over Jiro Ono, een sushi meester die een piepklein sushi restaurant in een metro station van Tokio heeft. Hij is al 85 jaar oud, maar staat nog steeds elke dag om sushi te maken voor zijn klanten. De jarenlange ervaring met het sushi maken heeft hem geen windeieren gelegd, want zijn restaurant is beloond met 3 michelin sterren.
Ik vond het echt een hele interessante film om te kijken, ondanks dat ik zelf helemaal niet van sushi houd.
Ook de documentaire El Bulli: Cooking in Progress over Ferran Adrià vond ik erg leuk om te kijken, vooral door de hele aparte gerechten die bereid worden.
Ik kijk niet naar TV zenders, maar wel een heleboel series (via bijvoorbeeld Netflix). Een recente favoriet is Breaking Bad, maar ook Homeland en Game of Thrones vind ik erg leuk om naar te kijken. Ik houd bij welke series ik bekijk op FollowMy.TV.
-
Wat betreft niet naar TV zenders kijken en wel series via internet... Doe ik ook allemaal, en ik hou het dan weer bij via WhatIWatch.net
Ik kijk veel films want heb een Unlimited Gold Card van Pathe. En dat is niet zozeer omdat het nu zo'n goede films zijn, maar meer omdat ik naar de bioscoop gaan echt als een avondje uit zie.
Tja, wat is een goede film/serie, ligt er maar net aan wat je voorkeuren zijn, in welke stemming je bent etc. Ik ben in ieder geval een grote fan van Dexter hoewel dat nu voorbij is... Dat is mijn meest recente verslaving :D
-
Jiro Dreams of Sushi Lijkt me een hele goede tip, ik ga m kijken,
El Bulli: Cooking in Progress lijkt me ook zeker de moeite
Breaking Bad, kende ik niet maar lijkt me een top serie, Bedankt Tom.Homeland vind ik beter dan Game of Thrones. Suits vind ik een hele goede serie. Accused heeft goede tot hele goede afleveringen.
Dexter ken ik ook nog niet, zal ik ook eens gaan proberen, bedankt Cynthia.
-
Hey Tom, ik heb je lijst op FollowMy.TV. doorgekeken en ik mist toch wel de grote Scandinavische series.
Borgen, Forbrydelsen en Bron/Broen -
Homeland's laatste aflevering van dit seizoen wordt volgende week uitgezonden en ik ben ook bijna door The Wire heen, dus ik zal voor de verandering eens zo'n Scandinavische serie proberen te kijken.
De series The Americans raadt ik iedereen die van Homeland houdt trouwens ook aan, en ondanks het onderwerp (politiek) vind ik House of Cards ook steengoed. Kan niet wachten tot die series weer beginnen!
-
Temple Grandin is niet helemaal nieuw maar zeker interessant om te kijken.
-
Ik lees hier en daar over dieren leed. Hier een tip over mensenleed. Een sterke Belgische serie, Matroesjka's
Beide seizoenen dik de moeite waard. -
(Les) Intouchables vind ik één van de mooiste films die ik ooit gezien heb. Ontroerend en grappig en hele mooie boodschap. De nieuwe film Gravity (met Sandra Bullock en George Clooney) is ook een echte aanrader. Heel unieke film!
Verder hou ik van LOTR-achtige films, dus als iemand daar nog tips voor heeft, ze zijn welkom. Ben afgelopen dinsdag naar deel 2 van The Hobbit geweest (The Desolation of Smaug), die was nog beter dan de eerste!
-
Intouchables is i.d.d. een topper. Ik zal Gravity eens gaan kijken, iets heel anders.
@Tom Van Breaking Bad hebben we inmiddels twee seizoenen gezien, hij is iets minder dan verwacht. Sommige afleveringen een 8 maar de meeste minder.
-
Beste Rob en Els
Er zijn gelukkig ook films die met eten te maken hebben.
Ik heb reeds een hele leuke getipt en er zijn er natuurlijk nog "veel" meer.
bv. Bella Martha (2001) -
@Rianne, Gravity gezien, wel erg Amerikaans maar hele mooie opnames, bedankt voor de tip
-
Leuk om te horen! Graag gedaan.
@Rob: Ik heb het even in de groep gegooid. Algemenere topics lijken mij niet erg, komt de levendigheid van het forum alleen ten goede, maar je hebt gelijk dat de subtitel van het forum dan niet klopt.
-
Ik ben gisteren voor het eerst in maanden weer naar de bioscoop gegaan om The Hobbit: The Desolation of Smaug te zien. Ik vond het op zich een goede film, maar ik denk dat hij het beste samen met de vorige en volgende films gekeken kan worden. Dat gevoel had ik bij de originele trilogie niet, die werkten prima als losse films.
-
Ik heb gisteren toevallig Gravity gezien. Mwoch. Vermakelijk. Het gegeven is wel origineel en de uitwerking is goed met weinig feitelijke fouten, maar het verhaal en de karakters zijn wat slap.
Breaking Bad en House of Cards zijn mijn all-time favourite serieuzere series.
@rianne Ik heb laatst met mijn kinderen weer Willow gekeken. Heel LOTR en leuk! The Princess Bride is ook een mooie klassieker in dat genre.
Als iemand trouwens interesse heeft in fantasy boeken, ik ben een tijd lang een die hard fantasy lezer geweest en ruim nu mijn boekenkast op. De meeste Terry Pratchett - Discworld heb ik (fantasy satire) en ook een paar dozijn Dragonlance van Weis en Hickmann. Ik heb ook enkele series in het Nederlands, maar niet zoveel.
-
Ik denk dat Gravity echt een film is die je in de bioscoop moet hebben gezien. Ik was echt heel erg onder de indruk van de film, maar ik denk niet dat hij op een TV met normale speakers tot zijn recht komt.
Het is toch makkelijk om je in te leven wanneer het voelt alsof je zelf in de ruimte meevliegt omdat het geluid van alle kanten komt en je in een grote donkere kamer zit. Dat gaat lastiger met een huiskamer, een TV en normale speakers.
-
Mijn all-time favourite series zijn trouwens verschoven omdat ik na Breaking Bad een aantal oude, maar hoog aangeschreven series heb gekeken. Mijn top 5 is nu:
Voor 80% dus oude TV-series. Nu zijn er ook een aantal series die heel goed begonnen waren, maar uiteindelijk te lang blijven doorgaan of een tegenvallend laatste seizoen hebben. Wat dat betreft vind ik dat series uit Engeland dat vaak beter oplossen door minder seizoenen en minder afleveringen per seizoen.
Één van de beste lopende series die daar een goed voorbeeld voor is: Sherlock - tot nu toe pas 6 afleveringen, maar allemaal steengoed. Ook The IT Crowd (voor een IT-er is dat sowieso smullen) is een goed voorbeeld van een serie die op zijn hoogtepunt is gestopt en niet in kwaliteit is gezakt.
-
Mijn serie top 5 (ik heb er nog niet heel veel gekeken daar ik me meer op speelfilms richt)
1.Borgen
2.Matroesjka's
3.Suits
4.Forbrydelsen
5.Homelanden nog een tip: Äkta människor
-
Een heleboel Scandinavische series dus ;-). Ik ben nu voorzichtig begonnen met Lillyhammer, omdat die op Netflix staat.
-
@Tom, we zitten nu in Forbrydelsen 3 maar daarna wil ik Sopranos eens gaan proberen.
The Wire is i.d.d. beter dan Breaking Bad
is Lillyhammer iets? -
L'Amour des Moules vind ik een prachtige docu over het enerverende (liefdes)leven van de mossel.. (met mooie filmmuziek van oa trompettist Eric Vloeimans) tevens uiteindelijk culinair bijzonder hoogstaande beelden..
-
En als we het dan toch over het lekkerdere eten in betere films mogen hebben, wil ik de Lunchbox zeer zeker aanraden..
Feel good welliswaar, maar wel prachtige en smaakpapillen prikkelende filmbeelden.. -
Luchbox klinkt leuk, die ga ik zeker kijken!
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende pagina