• Lid sinds 12 oktober 2012

vrouw / echtgenote & moeder / freelance management assistant / levensgenieter

Lijsten

  1. Wishlist
  2. Favorieten
  3. Gevolgde restaurants
Nieuwe lijst

Beoordelingen

  1. 6,9

    Kandinsky

    Kapellen
  2. 8

    De Statie

    Brecht
  3. 8,4

    Kwizien

    Wouwse Plantage
Nieuwe recensie

Foto's

Activiteiten

  1. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op een recensie van La Pucelle

    Tja ... rekening controleren alvorens te betalen!

  2. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op een recensie van The Jane

    Dank je Ad. Ik weet nu zeker dat ik hier niet moet zijn. Ik ben nooit een liefhebber geweest van te veel smaakjes en texturen door elkaar halen. Helaas lijkt deze trend nog niet voorbij.

  3. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op een recensie van Nuance

    Ja Ad, het restaurant is inmiddels 3 jaar verder maar die tweede ster is er al wel van 2010. Nu ja, we zijn al wel vaker teleurgesteld in sterrenrestaurants.

  4. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op een recensie van Nuance

    Ik was erg benieuwd naar je review. Wij hebben er enkele jaren geleden geluncht en wij waren niet geheel overtuigd. Ik heb er destijds nog over geblogd: http://myriamsditjesendatjes.blogspot.be/2013/01/restaurant-nuance-duffel.html

  5. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op een recensie van Benoit & Bernard Dewitte

    Belgen eten een stuk later dan Nederlanders. Gisteren zag ik in Cadzand om 17u al mensen aan het diner zitten!! Een gemiddelde tijd is 19u/19u30 (ook hier thuis trouwens). 12 uur is ook echt wel onmogelijk vroeg om te lunchen.

  6. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Moerstede

    Ik kan hier geen enkel minpuntje noemen. Het eten was heerlijk, de locatie is super zo midden in het groen. Een fijn terras, maar ook binnen heel gezellig. Prima service, en als klap op de vuurpijl een geweldig mooi meringuetaartje bij de koffie. En wat je niet opkrijgt gaat in een doosje en neem je mee naar huis.
    Wij gaan heel snel nog een keer terug.

    • Eten & drinken 10
    • Sfeer 10
    • Service 10
    • Prijs / kwaliteit 10
    10
    1 positieve stem0 negatieve stemmen
  7. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft Moerstede toegevoegd als favoriet restaurant
    • Nederlands
    Vogelenzang 5 Bergen op Zoom
    17 positieve stemmen2 negatieve stemmen
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  8. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Kwizien

    We hebben van de suggesties gegeten. Erg lekker allemaal! Ook het personeel was bijzonder vriendelijk. Het is niet echt een 'knus' restaurant, daarvoor is de ruimte veel te groot maar ze hebben het best wel gezellig gemaakt.

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 8
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 8
    8,4
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  9. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op een recensie van Restaurant aan Zee

    "Ook in de cafetaria top 100 moet nummer 1, 4x een 10 kunnen krijgen." Ook hier ben ik het voor de volle 100% eens met Rob en Els. Ik vind het ook niet eerlijk om appelen met peren te vergelijken. In een eetcafé (taverne op zijn Belgisch) waar je zeg maar 40 euro betaalt voor een menu stel ik mijn eisen lang zo hoog niet als in een *-restaurant waar ik een veelvoud betaal. Ik verwacht daar bijvoorbeeld geen rist amuses of geen zes friandises bij de koffie. Maar ik kan daar - voor wat ik betaald heb - wel heel lekker gegeten hebben. En dat vertaalt zich in een hoge score.

  10. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op een recensie van Restaurant aan Zee

    Ben het eens met Rob en Els, in het bijzonder met het eerste commentaar. Je bent zo verwend met altijd 'op niveau' te eten dat je op voorhand had kunnen weten dat dit zou tegenvallen.
    En misschien wil je crème fraise wel even verbeteren ... het is crème fraîche.

  11. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op een recensie van Cuchara

    55 minuten ... een chrono business lunch noemen we dat in Vlaanderen. In het leven geroepen voor zakenlui die op tijd terug aan de arbeid moeten. Het is dan eigenlijk niet de bedoeling om een extra gerecht te bestellen. Jullie hadden gewoon even moeten aangeven dat jullie niet gehaast waren en zelf het tempo moeten bepalen. Een weetje voor volgende keer ...

  12. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op het artikel: Je hebt chocolade… en Belgische chocolade!
  13. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Hemingway

    We hebben hier gegeten tijdens de IENS Dinerdagen, een driegangenmenu buiten de kaart om. Een eenvoudig menu, maar alles was wel lekker bereid.
    Wij vonden de maître tamelijk opdringerig en een van de jongens in de bediening wist absoluut niet waar hij mee bezig was. Het was misschien een student of een hulpje, maar het kwam in ieder geval niet professioneel over. Er werd ook nooit toelichting gegeven bij de gerechten.

    Verder werden bij ons al na het voorgerecht de broodbordjes weggenomen want 'het brood is toch al op hè'. Attenter was geweest: 'wenst u nog wat brood' want er zat nogal wat wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht.
    Het interieur is klassiek/oubollig, maar alles wel netjes verzorgd.

    • Eten & drinken 8
    • Sfeer 7
    • Service 6
    • Prijs / kwaliteit 7
    7,3
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  14. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Le Mirage

    Aangenaam verrast waren we door dit restaurant. Aan de buitenkant is het helemaal niks (het ligt op de bovenverdieping, boven een Chinees restaurant). Binnen is het heel gezellig en warm ingericht. De ontvangst was gastvrij, het eten was lekker. Partner had het 4 gangen surprise menu en ik het 4 gangen Euro-Toques menu met wijziging van het dessert, wat geen enkel probleem was. Ook de bijpassende wijnen waren lekker. Kortom, een fijne avond!

    • Eten & drinken 8
    • Sfeer 8
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 8
    8
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  15. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor La Cucina

    Honderd keer, wat zeg ik... duizend keer, ben ik er voorbij gereden en nooit heb ik geweten dat hier zo'n mooie zaak zat. Het is dankzij een Facebookbericht van een vriendin die er lekker gegeten had dat wij hier terechtgekomen zijn.

    Zoals gezegd: een mooie zaak, rustige tinten olijf/beige, veel privacy, ruime tafels met mooi tafellinnen en - jammer genoeg - harde houten stoelen die eerder passen in een café dan in dit voor de rest stijlvolle interieur. Lederen stoelen met armleuningen zouden hier niet misstaan. Verder een open keuken waarop ik vol zicht had, en - heel vreemd - in het midden van de zaak een soort keukenblok met een spoeltafel waar ook effectief afgewassen werd. Vreemd, heel vreemd vond ik dat.

    Ik had op voorhand thuis al mijn keuze gemaakt op de website. Helaas, zoals dat zo vaak het geval is, was de website niet up-to-date en heb ik opnieuw moeten kiezen, want wat ik op het oog had stond niet op de kaart. Niet getreurd, er stonden genoeg andere lekkere dingen op en het wordt trouwens op de website vermeld dat de kaart op de website niet altijd overeenkomt met de kaart ter plaatse.

    We begonnen met een glas prosecco waarbij wat dikke olijven op tafel werden gezet, alsook twee broodjes en een rondje boter. Brood werd trouwens niet aangevuld tijdens de maaltijd en het was al lang op nog voordat onze voorgerechten geserveerd werden. Jammer vind ik dat, en typisch Nederlands als ik dat mag zeggen.

    Ik had als voorgerecht gekozen voor tortellini gevuld met vis, dun overgoten met een boterig sausje waarin ik meende wat parmezaan te proeven. Erg lekker! Partner koos voor bruschette met gekonfijte tomaat en in Grappa en knoflook gemarineerde geitenkaas. Ook hij vond het zeer lekker.

    Voor het hoofdgerecht kozen we eensgezind voor de vis van de dag: filet van tarbot in een romig sausje met venkel en saffraan. Hierbij kwam een klein slaatje en aardappeltjes uit de oven met knoflook en rozemarijn. De rozemarijn heb ik niet teruggevonden, maar niettemin was het een heel lekker hoofdgerecht.

    Ook wat dessert betreft hadden we pech want de pere cotta die ik in gedachten had stond ook niet op de kaart. Tiramisu dan maar. Lekker, maar vrij zwaar.

    De pauze tussen voor- en hoofdgerecht was lang, te lang, maar inmiddels was de zaak helemaal volgelopen en waarschijnlijk kon de keuken het even niet allemaal bijbenen. Het is ze vergeven.

    We hebben er weer een goed adresje bij.

    • Eten & drinken 8
    • Sfeer 8
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 8
    8
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  16. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft gereageerd op het artikel: Gat of gaatje in de Oudejaarsmarkt?
  17. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Bom Dia

    Myriam

    318 punten

    Wemeldinge, het is niet bij de deur maar onze vrienden waren er al een keer geweest en waren uitermate enthousiast. De typische brasserie is zeer mooi gelegen aan de jachthaven in Wemeldinge en vanaf bijna alle tafels heb je zicht op de bootjes en boten. Bom Dia is een vis- en schaaldierenrestaurant maar ze hebben ook gerechten voor de vleesliefhebber. Wij genoten hier van een halve gegrilde kreeft met kruidenboter als voorgerecht, een grote in boter gebakken zeetong met frietjes en remouladesaus als hoofdgerecht en een dame blanche als dessert. Zeer klassiek, maar wel lekker bereid. De garnituur bij de tong was wel een beetje raar: sojascheuten (in Nederland taugé genoemd) gemengd met gestoofde spinazie. Een vreemde combinatie.
    Wat ik ook niet klantvriendelijk vind is dat je voor extra brood en boter moet betalen. Bij de voorgerechten krijg je een mandje brood (zachte broodjes in ons geval), maar wil je meer dan moet je dat betalen. Dat is in België nergens het geval.
    We hebben lekker gezeten, hadden een prima uitzicht en werden vriendelijk bediend. Een fijne avond in Zeeland dus.

    • Eten & drinken 7
    • Sfeer 8
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 7
    7,2
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  18. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Terborght

    Dit restaurant heeft al jaren één Michelinster en die is wat mij betreft zeer terecht. We hebben hier afgelopen zondag geluncht met een Groupon voucher. Het menu was een vast 'Groupon' meergangenmenu dat, na de vingerhapjes, bestond uit vier amuses, een voorgerecht, twee tussengerechten, een hoofdgerecht, twee pre-dessert amuses en een dessert. Bij de maaltijd kwamen vier soorten overheerlijk huisgemaakt brood, waaronder tomatenbrood waarvan ik het recept wel had willen hebben! Daarbij een schaaltje hoeveboter, olijfolie en ouderwetse smout.

    Het waren stuk voor stuk mooie gerechtjes. Misschien niet de duurste ingrediënten maar alles was wel uitstekend bereid en mooi gepresenteerd. Ook de bijpassende wijnen waren erg lekker. Bij de koffie kwamen ook nog een aantal lekkere huisgemaakte mignardises.

    Ook de locatie en het pand zijn erg mooi: een oud hoevetje, van nature opgedeeld in verschillende kleine kamers met niveauverschilletjes zodat een intieme sfeer gecreëerd wordt. Eén wand, tegenover de receptie, is volledig ingericht als kast voor de (sterke) drankflessen. Geeft een erg mooi kleuraccent op de verder volledig witte muren. De overige inrichting is minimalistisch met donkere plavuizen vloeren, witte muren met de wat kleinere muurtjes in het lichtgrijs. Hier en daar een nis met een mooi beeldhouwwerk. Erg rustig en sfeervol. Bij mooi weer kan er buiten gegeten worden. Dat lijkt me heerlijk want het is er super rustig!

    Prijs/kwaliteit (met inachtname van het Groupon voordeel) 8/10 omdat de wijnen aan de dure kant waren.

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 8
    • Service 7
    • Prijs / kwaliteit 8
    8,3
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  19. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Kandinsky

    Tweede maal dat ik geluncht heb bij Kandinsky. Het eten was gewoon goed en vrij klassiek. Niets bijzonders. Je kan hier een lunchmenu eten (keuze tussen 4 voorgerechten en 4 hoofdgerechten). Er is ook dagelijks een wisselende dagschotel. Uiteraard kan er ook van de gewone kaart gegeten worden.
    Bij mijn laatste bezoek zaten we in het café gedeelte van de zaak omdat er in het restaurant die middag een uitvaartdienst gehouden werd. Het café is helaas zeer ongezellig. In het restaurant is het wel goed zitten. Het is niet groot, maar gezellig ingericht. De service is wisselend: deze keer hadden we een vriendelijke dienster, de vorige keer was het een nogal arrogante man die blijkbaar zijn dagje niet had.

    • Eten & drinken 7
    • Sfeer 5
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 7
    6,9
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  20. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor De Statie

    Myriam

    318 punten

    We hebben dit restaurant drie jaar geleden leren kennen en waren er toen erg van gecharmeerd. Zowel van het prachtige pand (een oud treinstation) als van de prettige sfeer, de stijlvolle bediening en het heerlijke eten tegen prettige prijzen. We zijn er datzelfde jaar nog een aantal keren terug geweest.
    Toen is De Statie een beetje in de vergetelhoek geraakt. Gisteren moesten we toevallig in de buurt zijn en zijn we er nog eens gaan lunchen. Ze hebben een dagelijks wisselend lunchmenu, maar je kan er uiteraard ook van de vaste kaart eten of van de suggestiekaart. Dat laatste hebben wij gedaan en we hebben heerlijk gegeten. Ook de bediening was in orde, en er heerste een fijne sfeer. Een adres om te onthouden!

    • Eten & drinken 8
    • Sfeer 8
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 8
    8
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  21. Myriam's profielfoto
    Myriam vindt de recensie door Myriam voor Het Oude Raadhuis leuk

    Vanavond nog een keer gedineerd bij het Oude Raadhuis. Dat het vorige keer een beetje misliep met de timing kon ons niet weerhouden want de keuken is (en was ook toen) gewoon heel lekker. Deze keer hebben we uit het bistro menu gekozen. De gerechten zijn even kwaliteitsvol en even mooi gepresenteerd als de gerechten uit het restaurant menu. Weer erg lekker gegeten en ook de service was weer top. Bedankt!

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 9
    • Service 10
    • Prijs / kwaliteit 10
    9,5
    Eén vorige recensie
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  22. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Het Oude Raadhuis

    Vanavond nog een keer gedineerd bij het Oude Raadhuis. Dat het vorige keer een beetje misliep met de timing kon ons niet weerhouden want de keuken is (en was ook toen) gewoon heel lekker. Deze keer hebben we uit het bistro menu gekozen. De gerechten zijn even kwaliteitsvol en even mooi gepresenteerd als de gerechten uit het restaurant menu. Weer erg lekker gegeten en ook de service was weer top. Bedankt!

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 9
    • Service 10
    • Prijs / kwaliteit 10
    9,5
    Eén vorige recensie
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  23. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Hermitage

    Wij hebben vanmiddag heerlijk geluncht bij de Hermitage. Met een Groupon dan ook nog, en hierbij is dus voor ons wel bewezen dat eten met een actie, of het nu Groupon of de Restaurantweek is, niet altijd tweede keus of van mindere kwaliteit hoeft te zijn. Ook de bediening was in orde, en de wachttijden tussen de verschillende gangen waren correct. Er waren maar drie tafels bezet deze middag, dat scheelt waarschijnlijk.

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 8
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 10
    9,2
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  24. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Het Oude Raadhuis

    Wij waren hier met de actie 'Rising Stars' en mochten voor onze lunch een keuze maken uit het 3-gangen Bib Gourmand menu (voor het diner mag je een keuze maken uit het Oude Raadhuis menu). We hebben niet alleen heerlijk gegeten, maar ook genoten van het schitterend pand dat warmte en gezelligheid uitstraalt en van de hartelijkheid van de maître/sommelier. Een adres om veel vaker te bezoeken.

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 9
    • Service 10
    • Prijs / kwaliteit 10
    9,5
    De nieuwste recensie
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  25. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft een recensie geschreven voor Restaurant Jagersrust

    Wij zijn regelmatig te gast bij de Jagersrust. Wij eten hier altijd erg lekker, de sfeer is prettig en de bediening uitstekend. Prijs/kwaliteit is dit gewoon het beste restaurant in de grensstreek.

    • Eten & drinken 8
    • Sfeer 9
    • Service 9
    • Prijs / kwaliteit 8
    8,2
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  26. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft Restaurant Jagersrust toegevoegd als favoriet restaurant
    €€ -
    • Nederlands
    Putseweg 21 Ossendrecht
    42 positieve stemmen4 negatieve stemmen
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  27. Myriam's profielfoto
    Myriam heeft Mijn Keuken toegevoegd als favoriet restaurant

    Mijn Keuken eetgelegenheid gesloten

    €€€ -
    • Nederlands
    Markt 1 Wouw
    17 positieve stemmen4 negatieve stemmen
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten