• Lid sinds 7 juli 2009
  • Leeftijd: 42

Samen met Tom-Eric en Gerard eigenaar van www.eet.nu

Lijsten

  1. Wishlist
  2. Favorieten
  3. Gevolgde restaurants
Nieuwe lijst

Beoordelingen

  1. Memories of India

    Amsterdam
  2. 't Boothuis

    Elburg
  3. Bar Wolkers

    Haarlem
Nieuwe recensie

Foto's

Activiteiten

  1. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft gereageerd op een recensie van Trattoria Santa Maria

    Beste Antoon,

    Door een miscommunicatie aan onze kant is de vakantieperiode in het reserveersysteem van Trattoria Santa Maria dichtgezet tot 20 september. Dit had tot en met 20 september moeten zijn. Het restaurant treft hier geen blaam.

    Erg vervelend dat jullie voor een gesloten deur stonden. Excuses voor het ongemak!

    Vriendelijke groet,

    Jeroen
    Eet.nu

  2. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft gereageerd op een recensie van de Koperen Vis

    Beste heer/mevrouw Jansen,

    Wat vervelend om te lezen. Samen met het restaurant hebben we gekeken waarom jullie niet op de lijst stonden. Het bleek uiteindelijk om een bug in de internetbrowser van safari te gaan waardoor niet de hele lijst werd uitgeprint. Voor beide partijen is dit helaas overmacht. Inmiddels is het probleem opgelost. Excuus voor de overlast die dit heeft veroorzaakt.

    Groet Jeroen
    Eet.nu

  3. Jeroen's profielfoto
    Jeroen vindt Memories of India leuk

    Jeroen

    460 punten
  4. Jeroen's profielfoto
    Jeroen vindt 't Boothuis leuk
    Internationaal Elburg

    Jeroen

    460 punten
  5. Jeroen's profielfoto
    Jeroen vindt Bar Wolkers leuk

    Jeroen

    460 punten
  6. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft Brasserie L'Anders toegevoegd als favoriet restaurant

    Brasserie L'Anders eetgelegenheid gesloten

    €€ -
    • Nederlands
    • Frans
    Grote Markt 12 Haarlem
    62 positieve stemmen1 negatieve stem
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  7. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft gereageerd op het topic: Mooi concept!

    Hi Wilma,

    Goed je even telefonisch gesproken te hebben en fijn dat het misverstand is opgelost.

    Als je nog hulp nodig hebt bij het vinden van een restaurant dan horen we dat graag.

    Tot snel weer op Eet.nu!

    Groet Jeroen

  8. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een recensie geschreven voor Ratatouille Food & Wine

    Vorige week voor het eerst gegeten bij Ratatouille in het nieuwe pand. Blijft een prachtige locatie zo aan het Spaarne. Gekozen voor het Chef Exceptionel Menu. Heerlijk gegeten! Lekkere wijnen en goede uitleg bij de gerechten. Een laagdrempelig en relaxed restaurant waar op hoog niveau wordt gekookt. Dank voor de mooie avond en tot snel.

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 9
    • Service 9
    • Prijs / kwaliteit 9
    9
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  9. Jeroen's profielfoto
    Jeroen is Florine van Dijk gaan volgen.
  10. Jeroen's profielfoto
    Jeroen is Jaime gaan volgen.
  11. Jeroen's profielfoto
    Jeroen vindt de recensie door Jaime voor Toost leuk
    Nederlands Haarlem

    Wat werken deze heren hard voor hun gasten. De ontvangst was top, het menu met de kleinere gerechten goed op elkaar afgestemd. Zelf heb ik genoten van de American burger, deze werd medium rare geserveerd op een gegrild broodje. De verrassing van de galapenjo peper werd gelukkig getemperd door de frisse witte huiswijn, dit terwijl mijn zwangere vriendin zichtbaar genoot van de zalm bonbon.
    Aansluitend mocht ik genieten van een huisgemaakte steaktartaar, die overigens net iets te pittig was, maar werd goed begeleid door een mooie op temperatuur zijnde pinot noir. De toost burger van mijn vriendin was goed, de combinatie van friszoete rode ui en truffelsaus op een goede burger maakte mij als burgerfan onzeker in mijn eigen keuze.
    Het toetje van Chocolade met advocaatijs in combinatie met de muscatel (rook naar rijpe rozijnen, het had een zoete walnoten tonen afdronk) was een heerlijke afsluiter. De huisgemaakte aarbeien bavarois met in chocolade gedoopte verse aardbeien van mijn vriendin was een gerechtje dat ik zelf al in geen 15 jaar meer had gegeten en werd er door aangenaam verrast.
    Zeker een aanradertje. Hier zien ze ons zeker terug mede door de persoonlijke aandacht en uitstekende service.

    • Eten & drinken 8
    • Sfeer 9
    • Service 9
    • Prijs / kwaliteit 9
    8,6
    1 positieve stem0 negatieve stemmen
  12. Jeroen's profielfoto
    Jeroen is ashish gaan volgen.
  13. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een recensie geschreven voor MarrakeZ
    Marokkaans Haarlem

    Afgelopen vrijdag bij Marrakez gegeten. Het restaurant is met een andere eigenaar de goede richting ingeslagen. Het eten is lekker en de prijs/kwaliteit verhouding klopt. Ik had zelf Bastilla Vis vooraf en de Kip Marrakez spies als hoofdgerecht. Goed eten in een leuke sfeer!

    • Eten & drinken 8
    • Sfeer 9
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 9
    8,5
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  14. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een recensie geschreven voor Fortuyn
    Nederlands Haarlem

    Onlangs gegeten. De nieuwe eigenaren hebben Fortuyn prachtig verbouwd. Het voorgerecht, carpaccio van hereford was lekker. De beef burger met frites was ook goed. Lekkere fles wijn erbij en je hebt een prima avond. Volgende keer op een mooie zomerse dag het terras uitproberen!

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 10
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 8
    8,6
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  15. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een recensie geschreven voor Truffels

    Twee keer kort na elkaar gegeten. Het eten is gewoon heel goed. De bediening is prettig, kundig en ervaren. De verhuizing naar het nieuwe pand hebben ze goed gedaan. Genieten doe je met een avond Truffels!

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 8
    • Service 9
    • Prijs / kwaliteit 9
    8,9
    1 positieve stem0 negatieve stemmen
  16. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een recensie geschreven voor Zoet & Zout

    Leuk klein tentje. Goede koffie. Tosti had iets warmer en meer gesmolten mogen zijn. Verder goed.

    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  17. Jeroen's profielfoto
    Jeroen is CvE1975 gaan volgen.
  18. Jeroen's profielfoto
    Jeroen is Thijs gaan volgen.
  19. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een bericht geschreven voor Dirk
  20. Jeroen's profielfoto
    Jeroen vindt de recensie door foodreporter voor Mchi leuk
    Aziatisch Amsterdam

    Tijdens de restaurantweek had ik gedineerd bij Mchi samen met een groep vrienden, een zaak die ik ze al lang eens wilde laten proberen. Met enige nieuwsgierigheid wat ze voor die 27,50 euro aan gerechtjes konden verwachten?- kwam ik met ze het restaurant binnen, maar de resultaat was boven hun verwachting. Ik wist dat ik ze met een bezoek aan Mchi niet teleurstelde. Er werd aangegeven dat 3 gangen geserveerd werden, maar per gang krijg je meerdere soorten gerechten. Alle gerechten waren van zeer goede kwaliteit en dat is toch wel een verschil met een all you can eat restaurant. Ook de bediening is van stuk hoger niveau wat de hogere prijs uitstekend rechtvaardigt.
    Bij binnenkomst wordt je bij de deur al welkom geheten en nemen ze je jas aan om je daarna na je tafel te begeleiden. Wij namen plaats in de grote zaal aan een grote ronde tafel met comfortabele banken. De ambiance was gemoedelijk en gezellig. Dit kwam mede door de andere tafels waar mensen duidelijk zaten te genieten van hun gerechten. Door het share dining concept was hierdoor veel interactie tussen de tafelgenoten over al het lekkers dat geserveerd werd. Ze hadden uitstekende Aziatische combinaties zodat je als ware een culinaire tocht door Oost-Azië maakt, dit in tegenstelling tot de traditionele Chin. rest waar ieder een groot portie van een gerecht besteld.
    Elk gerecht was wel een traktatie, door de vele soorten gerechten had iedereen wel zo zijn favouriete ertussen zitten. Hoewel de meeste nagerechten niet Aziatisch waren, was bijvoorbeeld de cheesecake buitengewoon lekker, dat zelfs die van banketbakkers er niet aan kan tippen.
    Ook het assortiment wijn was heerlijk en verhoudingsgewijs prettig geprijst. Over glaastje kraanwater werd niet moeilijk gedaan en we sloten af met heerlijke scroppino's en niet te hete cappucino's.
    De toiletten waren lekker ruim voor Amsterdamse begrippen. Zelfs voor gasten in een rolstoel waren van alle gemakken voorzien. Ook hadden ze een kleine kinderhoek waar kinderen zichzelf kunnen amuseren. Nadat we in onze jassen werden geholpen en ook nog de deur voor ons werd geopend konden we allemaal tevreden en voldaan naar huis keren. Ook wel aardig dat het parkeren voor de deur betaald is tot 19:00 uur, hierdoor konden we de welverdiende fooi extra ruimhartig maken.

    • Eten & drinken 10
    • Sfeer 10
    • Service 10
    • Prijs / kwaliteit 10
    10
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  21. Jeroen's profielfoto
    Jeroen vindt de recensie door M.Machiels voor Restaurant Boreas leuk

    Om een heuglijk feit te vieren zijn we op weg naar restaurant Boreas in Heeze.
    De ontvangst door gastvrouw Sonja is meer dan hartelijk. Alsof vrienden elkaar begroeten.

    Snel nemen we plaats bij de 'haard' en we kiezen het nieuwe aperitief van het huis; alcoholvrije bubbels met vlierbessensiroop en munt. Heerlijk fris en lekker.
    Meteen daarna volgen een aantal mooie amuses met o.a. oester, een 65 graden ei en wasabi. Helemaal top.

    In samenspraak met Sonja kiezen we vervolgens voor een 4-gangen 'Brabantse dag verrassingsmenu' met Bob arrangement waarna het feest kan beginnen.

    Wat wij vervolgens meemaken is niet te bevatten. Ondergetekende ontvangt als enige een voorgerecht met 3 verschillende bereidingen van ganzenlever. Waarom? Omdat ik de vorige keer in de keuken tegen chef Nico had gezegd dat ik daar zo'n fan van was. Dat is perfect gastheerschap wat mij betreft.

    Ook de gerechten die volgen zijn subliem met een heerlijke kreeft, de lekkerste kalfshaas ooit, desserts met o.a. passievrucht en mango en een extra nagerecht van chocola met de tekst 'hartelijk gefeliciteerd'. We krijgen er een kleur van op de wangen. Hieperdepiep hoera.

    Tot slot nog koffie en thee met vele, vele lekkere friandises en de perfecte avond, mede door de zeer aardige bediening, is tot stand gekomen.

    Conclusie: als wij deze avond vergelijken met eerdere bezoeken aan andere 2* en 3* restaurants in ons land zou die derde Michelin ster dan ook zeer op zijn plaats zijn.

    Boreas is een topzaak waar we nog zeer vaak hopen te komen.

    • Eten & drinken 10
    • Sfeer 10
    • Service 10
    • Prijs / kwaliteit 10
    10
    De nieuwste recensie
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  22. Jeroen's profielfoto
    Jeroen is Dirk gaan volgen.
  23. Jeroen's profielfoto
    Jeroen vindt de recensie door Ot Leendertse voor Toujours leuk

    Genieten! Ik ben hier wezen eten omdat L'anders een van mijn favoriete restaurants is en ik erg benieuwd was naar Toujours. De sfeer is erg goed het heeft wat weg van L'anders alleen bevat het een wat luxueuzer tintje. Ik had de carpaccio vooraf, het vlees was heerlijk mals en de saus maakte het echt af. Als hoofdgerecht had ik de Coquille Saint Jacques met een heerlijke risotto, een echte aanrader. De wijnselectie van Toujours is ook erg goed, bovendien wordt je met grote professionaliteit geholpen bij de keuzes ervan bij gerechten.

    Al met al een top restaurant, ik kom hier zeker terug!

    • Eten & drinken 10
    • Sfeer 9
    • Service 9
    • Prijs / kwaliteit 8
    9
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  24. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een recensie geschreven voor Café Colette

    Jeroen

    460 punten

    Ik eet regelmatig bij Cafe Colette. Gewoon goed. Fijne sfeer, prettige bediening, gezellig rumoerig en lekker eten. Afgelopen keer vooraf de steak tartare genomen en als hoofdgerecht de zeebaars. En de cheesecake als afsluiter.

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 8
    • Service 9
    • Prijs / kwaliteit 9
    8,9
    0 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  25. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een nieuw topic gestart: Voor de/het beste ......... in (plaats) moet je naar .............

    Laat weten waar je de 'beste' kunt vinden in jouw woonplaats. Ik trap af met Haarlem!
    *Note. Dit is mijn persoonlijke mening. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. ;-)

    • voor de beste kop koffie moet je naar Brandmeesters (en het Eet.nu kantoor :D)
    • voor het beste café moet je naar Café de Vijfhoek
    • voor de beste Haarlemse bieren moet je naar de Jopenkerk
    • voor de beste concerten moet je naar het Patronaat
    • voor de beste pizza moet je naar Venezia
    • voor de beste films moet je naar de Filmschuur
    • voor het beste terras aan het water moet je naar Restaurant Zuidam
    • voor de beste smoothies moet je naar Anne&Max
    • voor de beste wijnen moet je naar Viqh
    • voor het beste broodje carpaccio moet je naar Restaurant Nobel
    • voor de beste kaas moet je naar de kaaswinkel in de barrevoetestraat (alleen op zaterdag open)
    • voor de beste vrijdagmiddagborrel moet je naar Van Beinum en Dodici (en het Eet.nu kantoor :D)
    • voor de beste zeetong moet je naar Restaurant Vis & Ko
    • voor het beste zondagochtendontbijt moet je naar De Overkant
    • voor het beste ijs moet je naar Garrone
    • voor het beste vakantiegevoel moet je naar Stadsstrand De Oerkap
    • voor het mooiste plein van Nederland moet je naar de Grote Markt
    • voor de beste plek om met kleine kinderen een broodje te eten moet je naar Meneer Paprika

    Dit lijstje blijft actief. Ik zal hem aanvullen of wijzigen waar nodig.

  26. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft gereageerd op het artikel: Michelinsterren 2014
  27. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft La Forca toegevoegd als favoriet restaurant

    La Forca eetgelegenheid gesloten

    €€ -
    • Italiaans
    Frankestraat 17-19 Haarlem
    65 positieve stemmen9 negatieve stemmen
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten
  28. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft een recensie geschreven voor Metzo LBD

    Jeroen

    460 punten

    Onlangs hier op een vrijdagavond gegeten. Helaas was het die avond erg rustig in het restaurant wat altijd een beetje ten koste gaat van de sfeer. Voor de rest is Metzo al jarenlang een uitstekend restaurant in één van de mooiste straatjes van Haarlem. Ik heb deze keer gekozen voor een Thais proeverijtje als voorgerecht en de Dorade als hoofdgerecht. Mijn vriendin koos voor het Asperge-menu. We hebben echt lekker gegeten. Daarnaast kun je hier ook perfect lunchen.

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 7
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 8
    8,3
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  29. Jeroen's profielfoto
    Jeroen vindt de recensie door Bart voor Le Garage leuk

    Bart

    1138 punten

    Afgelopen maand heerlijk bij Le Garage gegeten.

    We hadden een wijnevent in het havengebied en hadden zin in klassiek. Op aanraden van een van de organisatoren wijzigden we onze plannen in Le Garage en daar hebben we absoluut geen spijt van gekregen.

    We lieten allereerst een flesje Priorat aanrukken om de onder het genot van deze Spanjool de bijzonder vormgegeven kaart te bestuderen.

    Zoals al gezegd waren we in de stemming voor klassiek dus gingen we voor de terrine van ganzenlever op brioche met Madeira saus als voorgerecht.
    Mooie portie en heerlijk van smaak.

    Eigenlijk stonden er geen tussenrechten op de kaart, maar op ons verzoek werd moeiteloos een mooi tussengerecht gecreëerd. De steak tartaar was zoals hij moest zijn.
    Krachtig van smaak en licht pittig gekruid. Complimenten voor zowel de witte als de zwarte brigade over de manier waarop men inspeelde op onze wensen.

    Als hoofdgerecht was er maar één keuze mogelijk voor ons. Canard á la presse! Een klassiek Frans gerecht dat je niet overal kan bestellen. Wij moesten dan ook van deze gelegenheid gebruikmaken.
    Als bonus werd het gerecht ook nog deels aan tafel bereid. Het blijft een mooi spektakel.

    De Canard á la presse was dan ook de ster van de avond! Perfect cuisson, schutters op smaak en een krachtige bolle jus.
    Het gerecht was opgebouwd uit de filet met een mooie puree en het donkere vlees was gekonfijt en verwerkt in een groene salade.
    Het karkas was verwerkt tot de voornoemde jus.

    Om ook in stijl af te sluiten namen we een heerlijk lopend chocolade taartje. Wanneer goed bereid valt deze nimmer tegen.
    En hij was perfect bereid. De geur van goede cacao kwam direct vrij na het aansnijden van het taartje over de golf van vloeibare chocolade.

    We hebben genoten van ons bezoek aan Le Garage. De inrichting welke ik me voor kan stellen dat sommigen als hinderlijk ervaren, was voor ons juist van toegevoegde waarde. Het geeft het restaurant een sfeer welke je niet gauw ergens anders vindt.
    De knusse tafel setting creëert een intieme sfeer en er kan zomaar wen spontaan gesprek ontstaan tussen wild vreemden. Erg leuk!

    Bedankt voor een zeer geslaagde avond en de traditie getrouwe smaakvolle creaties.

    • Eten & drinken 9
    • Sfeer 8
    • Service 8
    • Prijs / kwaliteit 8
    8,4
    2 positieve stemmen0 negatieve stemmen
  30. Jeroen's profielfoto
    Jeroen heeft Café Colette toegevoegd als favoriet restaurant
    Oude Groenmarkt 22 Haarlem
    370 positieve stemmen20 negatieve stemmen
    Bewaar
    Bewaren in lijst Sluiten

Meer updates