Lijsten
Beoordelingen
Foto's
Kai Metsch heeft nog geen foto toegevoegd
Activiteiten
-
De service was dus wat minder dan u gewend was vanwege de drukte. Ik zat er ook tijdens die restaurantweek, tijdens een lunch welteverstaan. U bent, net als ik, tevreden over het eten maar geeft slechts een 7 voor prijs / kwaliteit, dat snap ik dan niet. U eet normaal gesproken buiten die restaurantweek om en dan zijn de prijzen toch aanzienlijk hoger. Als het eten en drinken 'an sich' u beviel dan zou de prijs dat helemaal hebben moeten doen, niet dan? Ik kende de zaak niet maar ze hebben op mij een zeer positieve indruk achter gelaten, een vervolg bezoek zeker waard! Tijdens de lunch zat het aardig vol maar had men toch ook voldoende personeel rondlopen, men reageerde meteen op signalen van de gasten. Fijn ook dat men met wat meer gevorderd personeel werkt, dat geeft net wat meer rust in de tent.
-
Prijs / kwaliteit is hier zeker een 10 waard, ik heb ze 2 maanden geleden zelfs gezegd dat ik mijn rekening te laag vond. Porties zijn ruim, opmaak ruim voldoende, service is goed en het smaakt gewoon lekker. Maar, er is hier en daar nog wel ruimte voor verbetering! Een 10 als gewogen eindoordeel wil zeggen dat men niet beter kan en dat vind ik wat overdreven. Desalniettemin had ik, net als u, hier een hele fijne ervaring!
-
Kai Metsch heeft gereageerd op het topic: Extra's, vermelden of niet?
@Gerard, een niet objectief verhaal mag dan ook geen recensie genoemd worden, dat heet een stukje reclame. Een recensie is altijd objectief. Ik wil dus eigenlijk wel weten waarom Ad zo geheimzinnig doet over hetgeen hem niet in rekening word gebracht. Zijn cijfers zijn ook een aanfluiting. Kijk eens naar de laatste recensie, een 9 voor het eten maar hij vond het de reis niet waard?!?! Als jij en ik een zaak een 9 geven voor het onderdeel 'eten' dan zou het ons niet uitmaken om daar even voor in de auto te zitten. Daarbij bevond dat restaurant zich op minder dan een uur rijden van zijn huis, dat noem ik niet eens een 'reis'. Maar goed, jij noemt zijn krabbeltjes proza, ik noem het dus reclame. Lees mijn opmerkingen eens onder een 3 tal van zijn recensies, misschien dat je het dan snapt. De titel van de topic is toch duidelijk?
-
Het lijkt wel of je reclame maakt voor deze zaak, Eet.nu , Iens.nl, Smulweb, Tripadvisor krijgen elk dezelfde tekst op hun site bijgezet en ook op Viamichelin.nl moet je wat schrijven. van de vijf genoemde sites krijgen dus dezelfde tekst en daarbij ook nog eens dezelfde foto's, wat heeft dat voor meerwaarde?
-
Je omschrijft 6 gangen en 6 begeleiders maar je hebt het over een 5 gangen menu. Mag ik er dan vanuit gaan dat je de gang met inktvis, lamsoren en kreeft als ook de daarbij behorende begeleider cadeau hebt gekregen van de chef? In je hierop volgende recensie schrijf je wat de koffie-compleet moest kosten en dat heb je hier achterwege gelaten, mag ik er dan van uit gaan dat je deze ook cadeau hebt gekregen? De heer van Hooijdonk heeft me ooit eens geschreven dat jij bij 'de Blaak' elke gang en elk glas betaald dus plaats nog even een scan van je rekening bij deze recensie, om scheve gezichten te voorkomen zeg maar. Lezers kunnen de indruk krijgen dat ze krijgen wat jij in je tekst omschrijft en op de foto's laat zien voor de prijs die je noemt maar dat is gewoonweg niet zo. Een beetje misleidend en zeker niet eerlijk en objectief, die 10'en zijn 'gekocht', daar lijkt het althans wel op!
-
Kai Metsch heeft een nieuw topic gestart: Extra's, vermelden of niet?
We maken het allemaal wel eens mee, de één wat vaker dan de ander maar we krijgen allemaal wel eens iets in een restaurant wat niet op de rekening gezet word.
Een kopje koffie of thee als afsluiting, een karaf water of misschien wel een extra glaasje wijn.Vaak een geste van de zaak , iets wat je ook gewoon in je recensie zou mogen vermelden en zeker niet iets waar geheimzinnig over gedaan zou moeten worden.
Restaurants zien natuurlijk liever dat een gast een 10 als waardering geeft dan een 6 maar die 10 moet wel op een eerlijke manier tot stand zijn gekomen, door middel van klasse bediening, goede service en uitstekend eten en drinken. Een hoge waardering 'kopen' is natuurlijk not done, dat is hetzelfde als dat de chef zelf een verhaal over zijn zaak gaat schrijven, dat word een heel positief stukje, dat kan niet anders.Nu las ik een week geleden een recensie van 'Hofstede de Blaak' van de hand van Ad Wijgerde en in dat verhaal werd een 5 gangen menu 'ontleed'. De wijnen werden tot in detail beschreven en ook de smaak van het eten werd nauwkeurig onder de loep genomen.
Maar daar waar de schrijver het in zijn afsluiting heeft over een 5 gangen menu, wat 55,- moet kosten tel ik in zijn verhaal toch echt 6 gangen en 6 glazen wijn. De koffie zie ik wel terug op de foto's maar kom ik in de omschrijving en 'prijsopgave' niet tegen. Water word er schijnbaar niet genuttigd want ook hier vind ik niets over terug.
Iemand die de recensie leest kan de indruk krijgen dat hij dit alles voor slechts 55,- voorgeschoteld gaat krijgen en dat de koffie altijd op rekening van de zaak is. Waarom niet het bedrag noemen wat je daadwerkelijk betaald hebt en niet alleen de prijzen die eenieder op de website wel kan terug vinden?
Enerzijds word de lezer dus voor de gek gehouden en aan de andere kant wekt zoiets wel de indruk dat de beoordeling van louter 10'en door de chef / eigenaar gewoon gekocht is.
Als je 6 gangen krijgt voor de prijs van 5 en 6 glazen wijn voor de prijs van 5 dan heeft dat natuurlijk wel enige invloed op het onderdeel 'prijs/kwaliteit' .Kijkend naar de manier waarop de recensie word opgebouwd en het feit dat er ook bedragen worden genoemd, iets wat niet iedereen doet, zou het vermelden van de betaalde totaalprijs toch prima passen? Of men fooi geeft en hoeveel dat is persoonlijk maar om echt eerlijk en objectief over te komen moet een verhaal wel volledig zijn en dat houd in dat men of de extra's niet omschrijft of ook gewoon eerlijk aangeeft dat men er niets voor heeft hoeven betalen.
-
De bediening is vriendelijk , geeft goede uitleg en laat het geheel soepel verlopen. Waarom krijgen ze dan maar een 7? Omdat het gemiddelde anders boven de 8 uitkomt? Waarom wissel je de biertjes niet in voor een lekker glas bijpassende wijn, dat had toch wel gemogen, eventueel tegen bijbetaling? Het valt me wel op dat je alleen restaurants bezoekt als die deelnemen aan een bepaalde actie.
-
De prijs / kwaliteitsverhouding is goed. Dat kan ik niet helemaal volgen, men verkoopt je een 3 gangen menu maar geeft je twee gangen en een kopje koffie. Je komt dus een gang tekort! Je hebt zelfs gebeld om te vragen wat de aanbieding inhield en naar aanleiding van de ontvangen uitleg heb je meteen gereserveerd. Dat de wijnen variëren per glas kan ik nog wel volgen maar wat moesten de twee glaasje van JOU nu kosten? Het eten en drinken word met een 7 gewaardeerd en dat is, kijkend naar jouw normaal gesproken uitbundige waarderingen gelijk aan een onvoldoende. Je ging er van uit dat het 3 gangen zouden worden maar het werden er dus 2 en dat betekend dat je 12,- per gang betaald ipv 8,- Dat is best aan de prijs en dus kan je nooit op een 8 aan prijs / kwaliteit komen! Men heeft je verkeerd voorgelicht, een kwalijke zaak dus die er voor zorgt dat een 8 voor de service niet haalbaar zou moeten zijn.