Recensies bij De Admiraal in Harderwijk

  • An

    Eerder dit jaar heeft een groep jongeren racistische leuzen geuit in een trein. Dit is gefilmd en op YouTube geplaatst. Wij lezen op diverse plaatsen dat het gaat om werknemers van restaurant De Admiraal te Harderwijk, maar dit is niet iets dat wij zelf kunnen controleren.

    Als gevolg van dit voorval heeft een groep mensen besloten om het restaurant op diverse plekken, waaronder Eet.nu, negatief te beoordelen en anderen aangespoord dit ook te doen. Wij snappen de beweegredenen wat betreft het willen achterlaten van een negatieve beoordeling, en ook de achterliggende gedachte dat je niet bediend wilt worden door een racist als je uit eten gaat.

    Eet.nu is een platform voor het beoordelen van restaurants en wij ondersteunen dit op twee verschillende manieren. Enerzijds hebben we onze recensies die bedoeld zijn voor het omschrijven van een persoonlijke ervaring met het restaurant. Denk hierbij aan een bezoek bij een restaurant, maar bijvoorbeeld ook als je geweigerd wordt bij een restaurant. Anderzijds zijn er onze duimpjes. Deze hebben we ontwikkeld als laagdrempelige manier waarop bezoekers hun mening kunnen uiten over een restaurant.

    Als online restaurantgids hechten wij uiteraard veel waarde aan de oprechtheid van een recensie. Onze redactie zet zich dagelijks in om die oprechtheid te waarborgen. Nu is het ons opgevallen dat wij op korte tijd zeer veel recensies hebben ontvangen voor De Admiraal. Initieel werden deze elk apart gecontroleerd en getoetst aan onze richtlijnen. Gezien de hoeveelheid en de strekking van deze recensies, alsook de duidelijke oproep online om dit restaurant negatief te beoordelen, hebben we echter besloten om alle recente recensies voor De Admiraal tijdelijk te verwijderen. Duimpjes kunnen wel nog steeds gegeven worden.

    Natuurlijk begrijpen we bij Eet.nu ook dat het belangrijk is om een dialoog te openen over racisme, in dit geval door er melding van te maken. Desondanks is onze online restaurantgids niet het juiste platform om dat te doen, omdat de grens tussen authentieke restaurantervaringen en smaad of laster dan vervaagt. Wil je graag toch een melding maken, dan kan dat via het Meldpunt Racisme of bij de politie. Ook staat het iedereen vrij om over dit restaurant te discussiëren in dit topic.

  • Mick T. Heegde

    Lekker oogkleppen ophouden Eet.nu. Ik zal deze site nooit meer bezoeken.

  • Mick T. Heegde

    Een recensie een restaurant kan ook gebaseerd zijn op slechte ervaringen met een groep medewerkers buiten werktijd. Het toont van een gebrek van solidariteit, professionaliteit en goedgezindheid. Eigenschappen die wel degelijk van toepassing zijn bij het werken in de horeca.

  • Chris

    Beste Mick,

    Bedankt voor je bericht. We zijn met je eens dat deze situatie heel vervelend is. We zijn ook met je eens dat men hier een mening over mag hebben, daarom staan we hier ook duimpjes over toe. Maar een recensie gaat over een ervaring van de recensent zelf, bij het restaurant. We kunnen de meer dan honderd recensies van personen die er niet gegeten hebben en geen ooggetuige waren van de situatie daarom helaas niet toestaan.

    Ik hoop op je begrip.

    Met vriendelijke groet,

    Chris

    Redactie Eet.nu

  • Tom-Eric

    Naast wat Chris hierboven zegt hebben we ook in een grote boodschap een link naar dit topic geplaatst waar het iedereen vrij staat om hun mening over de situatie te delen. Als we de recensies weer toestaan bij het restaurant zullen we een link naar dit topic plaatsen bij de recensies zodat mensen de context kunnen vinden van de vele negatieve meningen.

  • Arnaud de Klerk

    Misschien De Admiraal eens opschonen en weer openen?

  • Rianne

    Hey Arnaud!

    Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb de opmerking uit de banner gehaald bij De Admiraal en we hebben gekeken naar de duimpjes. Zoals je weet dienen de duimpjes om laagdrempelig een mening achter te kunnen laten bij een restaurant en hebben wij hier geen actieve moderatie op. Wel controleren we in uitzonderlijke situaties, zoals bij De Admiraal, of de duimpjes uniek zijn en dus niet frauduleus. Hoewel het erg vervelend is voor het restaurant, verwijderen we de duimpjes dus niet.

    Wel is er nagedacht over een nieuw design voor de duimpjes, waardoor deze minder overheersend op de vermelding te zien zullen zijn. Door corona hebben we helaas echter nog geen tijd gehad om hier verder aan te werken.

Volg deze dialoog via e-mail

Onderwerpen

Markdown

Om opmaak toe te voegen aan een topic of reactie kan je gebruik maken van Markdown.